Eredményeink
A 2011/2012-es tanév eredményei
Tanév végi tanulmányi eredmények összefoglalása:
Kitűnők száma: 70 fő, alsó tagozaton 52, felső tagozaton 18 tanuló.
A legjobb osztályátlag 4,66, amellyel a 4. b-sek állhatnak a dobogó legmagasabb fokára. A 7.a-sok a felsőből 4,5-öt értek el, az iskolaátlag pedig 3,95 lett.
A 2011-12-es tanévben alsó tagozaton végzett mérések eredményei
A 2011-12-es tanévben alsó tagozaton végzett mérések eredményei matematikából illetve olvasás-szövegértésből évfolyamokra lebontva.
Kompetenciamérés eredményei a 2011-12-es tanévben
Az országos kompetenciamérés eredményei
Jogelőd Széchenyi István Általános Iskola ( Budapest, Telepes utca 32. )
A mérésben alkalmazott feladatok nem a tudástartalom elsajátításának mértékét mérik, a felmérés nem az adott tanévi tananyag ismeretanyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a közoktatásban eddig elsajátított ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásában.
A szövegértés területén a különböző típusú szövegekhez (ismeretterjesztő és szépirodalmi szövegrész, menetrend, szórólap, színlap) kapcsolódó kérdések, jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek értelmezését várja a mérés a tanulóktól.
A jó szövegértési képesség a további tanulásnak és elsajátításának elengedhetetlen feltétele.
A feladatonkénti elemzések segíthetnek fejlesztési tervek összeállításában is.
A szövegértési képesség fejlesztése az egész tanári kar feladata.
Telephelyi jelentés a szövegértési mérésről: A 2011-es OKÉV-mérés átlageredménye 8. évfolyamon nem különbözik szignifikánsan az országos és a fővárosi értéktől, s az évfolyam 92%-a írta meg. A 6. évfolyam eredménye szignifikánsan magasabb, mint az országos és a fővárosi átlageredmény, tanulóink 94 %-a írta meg.
Az iskolánk 2011. évi eredménye nem különbözök szignifikánsan a korábbi ( 2010-2008 ) kompetencia mérések eredményétől.
Az alapszintet el nem érő tanulók aránya a 6. évfolyamon harmada az országos átlagnak, s fele a fővárosi értéknek.
Az alapszintet el nem érő tanulók aránya 8. évfolyamon meghaladja az országos és fővárosi arányt.
Elégedettek lehetünk a 8. évfolyam eredményei láttán, s büszkék vagyunk a 6. évfolyam országos átlag feletti teljesítményére, hisz a 6. évfolyamon 34 főből 32, a 8. évfolyamon 36 főből 33 írta meg az OKÉV-mérést.
Jogelőd József Attila Általános Iskola (1147 Budapest, Miskolci utca 141–145.)
Intézményünkben a 6. évfolyamon a 14 jelentésre jogosult tanuló közül 9 szerepel a jelentésben, a 8. évfolyamon a 14 jelentésre jogosult tanuló közül 10 szerepel a jelentésben.
Matematika
6. évfolyamon iskolánk szignifikánsan magasabb átlageredményt mutat, mint az országos átlag. Hasonlóan jó az eredmény abban az esetben is, amikor a viszonyítási csoportot a budapesti általános iskolák, illetve a budapesti kis általános iskolák alkotják. Iskolánk teljesítménye tehát a hatodik évfolyamon matematikából átlag fölötti.
Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve megállapítható, hogy a 2011-es év adatai a 2010-eséhez képest némi visszaesést, a 2009-ben mérttel egyezőt, a 2008-aséhoz képest előrelépést mutat.
8. évfolyamon iskolánk tanulói szignifikánsan magasabb eredményt produkáltak, mint az országos átlag. A budapesti általános iskolák közötti összehasonlításban az iskolánkban elért eredmények nem térnek el jelentősen az átlagtól, míg a budapesti kis általános iskolák közötti összehasonlításban intézményünk eredménye magasabb értéket mutat az átlagnál.
Az eddigi kompetenciamérésekben elért eredményeket figyelembe véve elmondható, hogy a 2011-es mérés adatai a 2010-es adatokat kivéve fejlődést mutat.
6. és 8. évfolyamon egyaránt kimutatható, hogy az alapszint alatt teljesítő tanulók aránya iskolánkban sokkal alacsonyabb, mint az országos, vagy a budapesti átlag.
Szövegértés
6. évfolyamon iskolánk szignifikánsan magasabb átlageredményt mutat, mint az országos átlag. Hasonlóan jó az eredmény abban az esetben is, amikor a viszonyítási csoportot a budapesti általános iskolák, illetve a budapesti kis általános iskolák alkotják. Iskolánk teljesítménye tehát a hatodik évfolyamon szövegértésből átlag fölötti.
Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve megállapítható, hogy a 2011-es év adatai nem térnek el jelentősen a 2009-es évben lévőktől, viszont felülmúlják a 2010-es és a 2008-as mérések eredményeit.
8. évfolyamon sajnos iskolánk eredménye alacsonyabb értéket mutat, mint az országos és a budapesti átlag, és nem különbözik szignifikánsan a budapesti kis általános iskolák átlagától.
Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve elmondható, hogy a 2011-es mérés adatai visszaesést mutatnak a 2010-es és a 2009-es adatokhoz képest, és nem különböznek számottevően a 2008-as év adataitól.
Az alapszint alatt teljesítő tanulók százalékos aránya 6. évfolyamon iskolánkban átlag alatti, mind az országos, mind a budapesti számokat figyelembe véve. 8. évfolyamon viszont sajnos az országos, és a budapesti átlaghoz képest is nagyobb százalékarányt mutat a mérés.
Összefoglalva a kompetenciamérés eredményeit megállapíthatjuk, hogy iskolánk elért eredményeivel országos összehasonlításban is elégedettek lehetünk. Matematikából és a 6. évfolyamos szövegértésből átlagon felül teljesítettek iskolánk tanulói.
Méréseredmények a 4. évfolyamon
A mérést 2011.05 25-én 13-an írták meg a 15 főből.
Az olvasás szövegértés vizsgált területei közül:
Nagy lemaradás egy, az olvasáskészség és alapszókészlet kiépülése területen volt észlelhető.
Az országos átlaghoz képest 68% az eltérés, a kerületi átlaghoz képest 64%.
A többi területen az országos,- és kerületi szint fölött teljesítettek a gyerekek:
- az olvasáskészség gyakorlottságában,
- az írásminőség fejlettségében, és
- az íráskészség gyakorlottságában.
Az elemi számolási készség területei közül:
A legnagyobb lemaradást a mértékegység-váltó készség kiépülése mutatta.
Az országos,- és kerületi átlaghoz képest 14% az eltérés, az elemi számolási készség kiépültsége az országos átlaghoz képest 1%, a kerületi átlaghoz képest 2% lemaradást mutat.
A kivonás készségének kiépültsége 100-as számkörben:
Az országos átlaghoz képest 3% az eltérés, a kerületi átlaghoz képest 5%.
A többi területen az országos,- és kerületi szint fölött, illetve azzal megegyező szinten teljesítettek a gyerekek:
- az elemi számolási készség gyakorlottságában,
- számírási készség kiépültségében, és
- az összeadás, szorzás, osztás kiépültségében, 100-as számkörben.
Az elemi gondolkodási képesség több terület is elmaradást mutat:
Az elemi kombinatív képesség kiépültsége az országos átlaghoz képest 26%, a kerületi átlaghoz képest 29%elmaradást mutat.
Az elemi gondolkodási képesség kiépültsége az országos,- és kerületi átlaghoz képest 19% elmaradást mutat.
Az elemi rendszerező képesség kiépültsége az országos átlaghoz képest 17%, a kerületi átlaghoz képest 16% elmaradást mutat.
Egy területen teljesítettek az országos és kerületi szint fölött: az elemi gondolkodási képesség gyakorlottságában.
Továbbtanulási eredmények a 2011/12-es tanévben
8. a osztálylétszám 27 / 1 magántanuló
gimnázium 16 fő - szakközépiskola 11 fő
1. helyen 17 fő
2. helyen 3 fő
3. helyen 5 fő
4. helyen 2 fő
8. b osztálylétszám 13 fő
gimnázium: 4 fő - szakközépiskola: 9 fő
1. helyen 11 fő
3. helyen 1 fő
8. c osztálylétszám 9 fő
szakközépiskola: 6 fő - szakmunkásiskola: 3 fő
1. helyen 7 fő
Versenyeredmények a 2011/2012-es tanévben
Szónoklatverseny (országos) |
Mayer Rudolf 7.a országos 2. hely, felkészítő: Bartók Mária |
Bendegúz országos tanulmányi levelező verseny |
Polonkay Dániel 3.a, országos 3. hely, felkészítő: Wéberné Mikecz Mária |
Vers- és prózamondó kerületi verseny |
Dobos Gergely 6.b,1. hely, felkészítő. Bartók Mária |
Kaán Károly természetismeret verseny, kerületi forduló |
Szappanos Attila 5.a 1. hely, felkészítő: Lakóczainé Bendes Lilian |
Herman Ottó biológia verseny, kerületi forduló |
Pelyva Viktória 8.a 1. hely, felk: Lakóczainé Bendes Lilian |
Komplex természettudományi verseny, kerületi forduló |
Kovács Réka,Mayer Rudolf, Rudi Soma, 7.a 1. hely, felkészítők: Eötvös Gyöngyi, Lakóczainé Bendes Lilian |
Stafétacsi alsós kerületi verseny |
Peidl Mátyás 4.b 3. hely, felkészítő Pánker Erzsébet |
Kerületi angol verseny |
Szappanos Attila 5.a 3. hely, felkészítő: Skrada Vilma |
Zugló Kupa kerületi Kosárlabda verseny |
3. korcsoport.: 2. hely , Felkészítők: Kozmáné Percs Krisztina, Kalocsay Éva |
Zugló Kupa kerületi Kosárlabda verseny |
7-8. évfolyamos tanulóink VI. helyezést értek el: Auer Levente, Blazsán Patrik, Enger Adrián, Gergely Ádám, Kertész Gábor, Rostás Gergely, Sátly Sándor, Szabó Levente, Virágh Péter, Farkas Béla |
Street Ball kerületi verseny |
III. helyezés: Auer Levente, Farkas Béla, Blazsán Patrik, Rostás Gergely |
Arany Mikulás Kupa |
Az Arany Mikulás Kupa dec.3-án Honvéd Sportcsarnokban megtartott versenyén III. helyezést értek el: Felkészítő tanáruk Percs Krisztina és Kalocsay Éva tanárnők voltak. |
Szellemi Diákolimpia |
A kerületi fordulón iskolánk 8.b osztályos tanulói III. helyezést értek el: Bazsik Bernadett, Eszényi Beatrix, Mikhail Alexandra |
Bod Péter könyvtárhasználat kerületi verseny |
II. helyezést ért el Fodor Fruzsina 8.a osztályos tanuló, ezzel továbbjutott a fővárosi fordulóra. |
Iskolai helyesírási verseny – évfolyamonkénti győztesek |
5.a Radics Anna |
Kazinczy verseny – iskolai forduló |
7-8. évfolyam 5-6. évfolyam A két első helyezett képviseli iskolánkat a kerületi versenyen. |
Zuglói Sportfesztivál |
A Zuglói Sportfesztiválon a londoni olimpia tiszteletére rendezett 2012. m-es futás számában Kolompár Roland 7. b osztályos tanuló 2. helyezést ért el 8,26 mp-s eredménnyel. A díjat Rozgonyi Zoltán Alpolgármester Úr adta át. |
Költészetnapi vers- és prózamondó verseny és Bene Géza rajzverseny |
Vers – és prózamondó verseny Bene Géza rajzverseny 1-2. évf. GYIÖK Különdíj 7-8. évf. GYIÖK 7-8. évf |
Vers- és prózamondó verseny |
2012. január 30-31-én zajlott iskolánkban a házi vers- és prózamondó verseny. Alsó tagozatos eredmények: 1-2. osztály 3-4. osztály |
Fogápolási verseny |
A FELSŐ tagozat eredményei: AZ ALSÓ tagozat eredményei: 3-4. évfolyamon |
Kerületi Komplex rajzverseny |
7-8. évfolyam: 3-4. évfolyam: 1-2. évfolyam: |
Sakkverseny |
I. korcsoport, lányok: I. helyezett: Fehér Gréta 2.c I. korcsoport, fiúk: II. helyezett: Fehér Krisztofer 2.c |