Eredményeink

A 2011/2012-es tanév eredményei

Tanév végi tanulmányi eredmények összefoglalása:

Kitűnők száma: 70 fő, alsó tagozaton 52, felső tagozaton 18 tanuló.
A legjobb osztályátlag 4,66, amellyel a 4. b-sek állhatnak a dobogó legmagasabb fokára. A 7.a-sok a felsőből 4,5-öt értek el, az iskolaátlag pedig 3,95 lett.

A 2011-12-es tanévben alsó tagozaton végzett mérések eredményei

A 2011-12-es tanévben alsó tagozaton végzett mérések eredményei matematikából illetve olvasás-szövegértésből évfolyamokra lebontva.

 

 Kompetenciamérés eredményei a 2011-12-es tanévben

Az országos kompetenciamérés eredményei

Jogelőd Széchenyi István Általános Iskola ( Budapest, Telepes utca 32. )

 A mérésben alkalmazott feladatok nem a tudástartalom elsajátításának mértékét mérik, a felmérés nem az adott tanévi tananyag ismeretanyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a közoktatásban eddig elsajátított ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásában.

 A szövegértés területén a különböző típusú szövegekhez (ismeretterjesztő és szépirodalmi szövegrész, menetrend, szórólap, színlap) kapcsolódó kérdések, jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek értelmezését várja a mérés a tanulóktól.

A jó szövegértési képesség a további tanulásnak és elsajátításának elengedhetetlen feltétele.

A feladatonkénti elemzések segíthetnek fejlesztési tervek összeállításában is.

A szövegértési képesség fejlesztése az egész tanári kar feladata.

Telephelyi jelentés a szövegértési mérésről: A 2011-es OKÉV-mérés átlageredménye 8. évfolyamon nem különbözik szignifikánsan az országos és a fővárosi értéktől, s az évfolyam 92%-a írta meg. A 6. évfolyam eredménye szignifikánsan magasabb, mint az országos és a fővárosi átlageredmény, tanulóink 94 %-a írta meg.

Az iskolánk 2011. évi eredménye nem különbözök szignifikánsan a korábbi ( 2010-2008 ) kompetencia mérések eredményétől.

Az alapszintet el nem érő tanulók aránya a 6. évfolyamon harmada az országos átlagnak, s fele a fővárosi értéknek.

Az alapszintet el nem érő tanulók aránya 8. évfolyamon meghaladja az országos és fővárosi arányt.

Elégedettek lehetünk a 8. évfolyam eredményei láttán, s büszkék vagyunk a 6. évfolyam országos átlag feletti teljesítményére, hisz a 6. évfolyamon 34 főből 32, a 8. évfolyamon 36 főből 33 írta meg az OKÉV-mérést.

 

Jogelőd József Attila Általános Iskola (1147 Budapest, Miskolci utca 141–145.)

Intézményünkben a 6. évfolyamon a 14 jelentésre jogosult tanuló közül 9 szerepel a jelentésben, a 8. évfolyamon a 14 jelentésre jogosult tanuló közül 10 szerepel a jelentésben.

Matematika

6. évfolyamon iskolánk szignifikánsan magasabb átlageredményt mutat, mint az országos átlag. Hasonlóan jó az eredmény abban az esetben is, amikor a viszonyítási csoportot a budapesti általános iskolák, illetve a budapesti kis általános iskolák alkotják. Iskolánk teljesítménye tehát a hatodik évfolyamon matematikából átlag fölötti.

Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve megállapítható, hogy a 2011-es év adatai a 2010-eséhez képest némi visszaesést, a 2009-ben mérttel egyezőt, a 2008-aséhoz képest előrelépést mutat.

8. évfolyamon iskolánk tanulói szignifikánsan magasabb eredményt produkáltak, mint az országos átlag. A budapesti általános iskolák közötti összehasonlításban az iskolánkban elért eredmények nem térnek el jelentősen az átlagtól, míg a budapesti kis általános iskolák közötti összehasonlításban intézményünk eredménye magasabb értéket mutat az átlagnál.

Az eddigi kompetenciamérésekben elért eredményeket figyelembe véve elmondható, hogy a 2011-es mérés adatai a 2010-es adatokat kivéve fejlődést mutat.

6. és 8. évfolyamon egyaránt kimutatható, hogy az alapszint alatt teljesítő tanulók aránya iskolánkban sokkal alacsonyabb, mint az országos, vagy a budapesti átlag.

Szövegértés

6. évfolyamon iskolánk szignifikánsan magasabb átlageredményt mutat, mint az országos átlag. Hasonlóan jó az eredmény abban az esetben is, amikor a viszonyítási csoportot a budapesti általános iskolák, illetve a budapesti kis általános iskolák alkotják. Iskolánk teljesítménye tehát a hatodik évfolyamon szövegértésből átlag fölötti.

Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve megállapítható, hogy a 2011-es év adatai nem térnek el jelentősen a 2009-es évben lévőktől, viszont felülmúlják a 2010-es és a 2008-as mérések eredményeit.

8. évfolyamon sajnos iskolánk eredménye alacsonyabb értéket mutat, mint az országos és a budapesti átlag, és nem különbözik szignifikánsan a budapesti kis általános iskolák átlagától.

Az eddigi kompetenciaméréseken elért eredményeket figyelembe véve elmondható, hogy a 2011-es mérés adatai visszaesést mutatnak a 2010-es és a 2009-es adatokhoz képest, és nem különböznek számottevően a 2008-as év adataitól.

Az alapszint alatt teljesítő tanulók százalékos aránya 6. évfolyamon iskolánkban átlag alatti, mind az országos, mind a budapesti számokat figyelembe véve. 8. évfolyamon viszont sajnos az országos, és a budapesti átlaghoz képest is nagyobb százalékarányt mutat a mérés.

Összefoglalva a kompetenciamérés eredményeit megállapíthatjuk, hogy iskolánk elért eredményeivel országos összehasonlításban is elégedettek lehetünk. Matematikából és a 6. évfolyamos szövegértésből átlagon felül teljesítettek iskolánk tanulói.

Méréseredmények a 4. évfolyamon

A mérést 2011.05 25-én 13-an írták meg a 15 főből.

Az olvasás szövegértés vizsgált területei közül:

Nagy lemaradás egy, az olvasáskészség és alapszókészlet kiépülése területen volt észlelhető.

Az országos átlaghoz képest 68% az eltérés, a kerületi átlaghoz képest 64%.

A többi területen az országos,- és kerületi szint fölött teljesítettek a gyerekek:

  • az olvasáskészség gyakorlottságában,
  • az írásminőség fejlettségében, és
  • az íráskészség gyakorlottságában.

Az elemi számolási készség területei közül:

A legnagyobb lemaradást a mértékegység-váltó készség kiépülése mutatta.

Az országos,- és kerületi átlaghoz képest 14% az eltérés, az elemi számolási készség kiépültsége az országos átlaghoz képest 1%, a kerületi átlaghoz képest 2% lemaradást mutat.

A kivonás készségének kiépültsége 100-as számkörben:

Az országos átlaghoz képest 3% az eltérés, a kerületi átlaghoz képest 5%.

A többi területen az országos,- és kerületi szint fölött, illetve azzal megegyező szinten teljesítettek a gyerekek:

  • az elemi számolási készség gyakorlottságában,
  • számírási készség kiépültségében, és
  • az összeadás, szorzás, osztás kiépültségében, 100-as számkörben.

Az elemi gondolkodási képesség több terület is elmaradást mutat:

Az elemi kombinatív képesség kiépültsége az országos átlaghoz képest 26%, a kerületi átlaghoz képest 29%elmaradást mutat.

Az elemi gondolkodási képesség kiépültsége az országos,- és kerületi átlaghoz képest 19% elmaradást mutat.

Az elemi rendszerező képesség kiépültsége az országos átlaghoz képest 17%, a kerületi átlaghoz képest 16% elmaradást mutat.

Egy területen teljesítettek az országos és kerületi szint fölött: az elemi gondolkodási képesség gyakorlottságában.

 

Továbbtanulási eredmények a 2011/12-es tanévben

8. a osztálylétszám 27 / 1 magántanuló

       gimnázium 16 fő   -   szakközépiskola 11 fő

       1. helyen 17 fő

       2. helyen   3 fő

       3. helyen   5 fő

       4. helyen   2 fő

8. b osztálylétszám 13 fő

       gimnázium: 4 fő - szakközépiskola: 9 fő

       1. helyen 11 fő

       3. helyen   1 fő

8. c osztálylétszám 9 fő

      szakközépiskola: 6 fő   -   szakmunkásiskola: 3 fő

      1. helyen  7 fő

Versenyeredmények a 2011/2012-es tanévben
Szónoklatverseny (országos)

Mayer Rudolf 7.a országos 2. hely, felkészítő: Bartók Mária

Bendegúz országos tanulmányi levelező verseny

Polonkay Dániel 3.a, országos 3. hely, felkészítő: Wéberné Mikecz Mária

Vers- és prózamondó kerületi verseny

Dobos Gergely 6.b,1. hely, felkészítő. Bartók Mária

Kaán Károly természetismeret verseny, kerületi forduló

Szappanos Attila 5.a 1. hely, felkészítő: Lakóczainé Bendes Lilian
Ujváry Flóra 6.b 2. hely, felkészítő: Lakóczainé Bendes Lilian

Herman Ottó biológia verseny, kerületi forduló

Pelyva Viktória 8.a 1. hely, felk: Lakóczainé Bendes Lilian

Komplex természettudományi verseny, kerületi forduló

Kovács Réka,Mayer Rudolf, Rudi Soma, 7.a 1. hely, felkészítők: Eötvös Gyöngyi, Lakóczainé Bendes Lilian

Stafétacsi alsós kerületi verseny

Peidl Mátyás 4.b 3. hely, felkészítő Pánker Erzsébet

Kerületi angol verseny

Szappanos Attila 5.a 3. hely, felkészítő: Skrada Vilma

Zugló Kupa kerületi Kosárlabda verseny

3. korcsoport.: 2. hely , Felkészítők: Kozmáné Percs Krisztina, Kalocsay Éva

Zugló Kupa kerületi Kosárlabda verseny

7-8. évfolyamos tanulóink VI. helyezést értek el: Auer Levente, Blazsán Patrik, Enger Adrián, Gergely Ádám, Kertész Gábor, Rostás Gergely, Sátly Sándor, Szabó Levente, Virágh Péter, Farkas Béla

Street Ball kerületi verseny

III. helyezés: Auer Levente, Farkas Béla, Blazsán Patrik, Rostás Gergely

Arany Mikulás Kupa

Az Arany Mikulás Kupa dec.3-án Honvéd Sportcsarnokban megtartott versenyén III. helyezést értek el:
6.a Melichár András, Mágl Gothárd, Kunu László
5.a Kertész György, Enger Krisztián, Sebők Máté, Fodor Diána

Felkészítő tanáruk Percs Krisztina és Kalocsay Éva tanárnők voltak.

Szellemi Diákolimpia

A kerületi fordulón iskolánk 8.b osztályos tanulói III. helyezést értek el: Bazsik Bernadett, Eszényi Beatrix, Mikhail Alexandra

Bod Péter könyvtárhasználat kerületi verseny

II. helyezést ért el Fodor Fruzsina 8.a osztályos tanuló, ezzel továbbjutott a fővárosi fordulóra.

Iskolai helyesírási verseny – évfolyamonkénti győztesek

5.a Radics Anna
6.b Ujváry Flóra
7.a Kovács Réka
8.a Pelyva Viktória
Felkészítő tanár: Bartók Mária

Kazinczy verseny – iskolai forduló

7-8. évfolyam
I. Pelyva Viktória, 8.a (Bartók Mária)
II. Demeter Ádám, 7.b (Kozáriné S. Katalin)
III. Gorócz Krisztián, 7.a (Bartók Mária)

5-6. évfolyam
I. Dobos Gergely, 6.b (Bartók Mária)
II. Demeter Bálint, 5.a (Bartók Mária)
III. Szucsányi Bernadett, 5.a (Bartók Mária)

A két első helyezett képviseli iskolánkat a kerületi versenyen.

Zuglói Sportfesztivál

A Zuglói Sportfesztiválon a londoni olimpia tiszteletére rendezett 2012. m-es futás számában Kolompár Roland 7. b osztályos tanuló 2. helyezést ért el 8,26 mp-s eredménnyel. A díjat Rozgonyi Zoltán Alpolgármester Úr adta át.

Költészetnapi vers- és prózamondó verseny és Bene Géza rajzverseny

Vers – és prózamondó verseny
1-2. évf. I. Molnár Csongor 1. b
7-8. évf. III.

Bene Géza rajzverseny
1-2. évf.
1. Cserhalmi Janda Bendegúz 1. a
2. Tóth Marcell 1. a

1-2. évf. GYIÖK
1. Tóth Klára 1. b
2. Fehér Gréta 2. c

Különdíj
Baráth Péter 4. c

7-8. évf. GYIÖK
Sinkovics Panna 7.a GYIÖK II. helyezett

7-8. évf
Kindlik Bianka 7.a

Vers- és prózamondó verseny

2012. január 30-31-én zajlott iskolánkban a házi vers- és prózamondó verseny. Alsó tagozatos eredmények:

1-2. osztály
Vers

1. Vadon Barnabás 2. b
2. Hauk Tamara 2. c
3. Molnár Csongor 1. b
Próza
1. Rozgonyi Borbála 2. a
2. Csiki Júlia 1. b
3. Ambrus Csanád 2. c

3-4. osztály
Vers

1. Földesi Vivien 4. c
2. Kiss Viktória 4. c
3. Porció Mercédesz 4. a
Próza
1. Molnár Ádám 3. a
2. Kertész Kitti 3. a
3. Szakmári Ádám 4. b

   
Fogápolási verseny

A FELSŐ tagozat eredményei:
I. helyezett: 8.a osztály, 6.b osztály (azonos pontszámmal)
II. helyezett: 7.a osztály
III. helyezett: 6.a osztály, 5.a osztály

AZ ALSÓ tagozat eredményei:
Megosztott első helyezett (max. pontszám miatt) 2. évfolyam:
I. helyezett: 2.a, 2.b
II. hely: 2.c

3-4. évfolyamon
I. helyezett: 3.a, 4.b
II. helyezett: 3.b, 4.c
III. helyezett: 4.a

Kerületi Komplex rajzverseny

7-8. évfolyam:
IV. helyezett: Rokolya Balázs 8.a (grafika, szobrászat)

3-4. évfolyam:
VII. helyezett: Tóth Tas Márton 3.a (grafika, szobrászat)

1-2. évfolyam:
VI. helyezett: Phung Minh Tri (Tom) 2.c (grafika, szobrászat)

Sakkverseny

I. korcsoport, lányok:

I. helyezett: Fehér Gréta 2.c
III. helyezett: Sütő Alexandra 2.c

I. korcsoport, fiúk:

II. helyezett: Fehér Krisztofer 2.c
IV. helyezett: Tompits Botond 2.a
V. helyezett: Szegedi Marcell 2.c